Szampon na łupież pstry

2.8/5 - (5 Głosów)

Na Twoim ciele pojawiły się nieestetyczne białe lub czerwone plamki? Nie opalają się, a podczas ciepłych kąpieli są zaognione i czerwone? To może być łupież pstry.

Jakie są objawy łupieżu pstrego?

Widocznymi objawami są właśnie plamki, które zauważyłaś na swoim ciele. Mogą być białe, czerwone, brązowe lub żółtobrunatne. Pojawiają się zazwyczaj na górnych partiach ciała. Miejsca najczęściej atakowane to :

• Kark
  • Szyja
  • Górne partie pleców
  • Klatka piersiowa
  • Dekolt
  • Ramiona.

Znacznie rzadziej występują na twarzy, rękach, nogach i owłosionej skórze głowy.

Jakie są przyczyny łupieżu pstrego?

Za występowanie choroby nazywanej łupieżem pstrym odpowiedzialne są grzyby drożdżopodobne z rodzaju Malassezia , dawniej nazywane Pityrosporum ovale. Występują one naturalnie w mikroflorze skóry, jednak w przypadku pewnych zaburzeń wykazują nadmierne namnażanie, stając tym samym się pasożytami chorobotwórczymi. Może dziać się tak na skutek działania wielu czynników takich jak: nadmierna potliwość, osłabienie organizmu, stres, uboga w witaminy dieta, zaburzenia pracy gruczołów łojowych.

Kto może zarazić się łupieżem pstrym?

Jest to choroba zakaźna, przyjmuje się wiec, że zarazić może się nią każdy, jednak najczęściej  dotyka osoby młode. Zaobserwowano zwiększoną zachorowalność wśród osób w trakcie dojrzewania płciowego lub zaraz po zakończeniu tego procesu.  Bardzo rzadkie są przypadki zachorowań przez osoby starsze lub dzieci.

Gdzie mogę zarazić się łupieżem pstrym?

Choroba ta lubi warunki ciepłe i mokre. Dlatego tez najłatwiej zarazić się:

• Na basenie, w aqua parku, na kąpielisku publicznym,
  • W termach i na saunie,
  • Na siłowni, w fitness klubie,
  • W spa i hotelach,
  • U kosmetyczki i w gabinetach odnowy biologicznej,
  • Na solarium.

Skuteczność leczenia łupieżu pstrego?

Zaobserwowano wysoką skuteczność w leczeniu tej choroby. Odpowiednio dobrana kuracja łagodzi objawy, wspomaga proces gojenia się skóry i przeciwdziała nawrotom.

Szampon na łupież pstry, maść, krem czy tabletka?

W aptekach i sklepach medycznych bez trudu można znaleźć leki pomagające w walce  z tą chorobą. Sprawdź ranking środków na grzybicę skóry ». Szampon na łupież pstry to jedna z najbardziej popularnych metod radzenia sobie z problemem. Można stosować go na dwa sposoby:

Przemywać nim zmienione chorobowo miejsca dwa razy dziennie

lub

Nanieść go na plamy i pozostawić na całą noc, rano dokładnie spłukać.

Szampon na łupież pstry powinien w swoim składzie zawierać związki selenu lub pirytonianu cynku – substancje te wykazują bardzo dużą skuteczność przy leczeniu i łagodzeniu objawów choroby. Należy pamiętać, ze rezultaty mogą nie być widoczne od razu- wyrównanie koloru odbarwionych plamek może zając kilka miesięcy.

Preparatami polecanymi przy terapii leczenia łupieżu pstrego są także maści i kremy z zawartością klotrimazolu lub ketokonazolu. Smaruje się nimi zmiany na skórze raz lub dwa razy dziennie. Maści pomagają w regeneracji naskórka i odbudowie warstwy lipidowej.

Tabletki doustne to ostateczna metoda na problemy z tą chorobą. Przepisuje je lekarz dermatolog, po wcześniejszym wyczerpaniu zewnętrznych metod kuracji. Zazwyczaj dotyczy osób u których choroba jest w znacznym stopniu zaawansowania lub dotykają ich jej częste nawroty.

Odpowiedź do artykułu “Szampon na łupież pstry

1. Ania

Nie mam wielkiego porównania szamponów na łupiez pstry jednak jak mnie to dopadło to lekarz rodzinna zaleciła mi kupno Pityver ( kupowałam bez recepty). Pomoglo. 3 tygodnie i po łupieżu pstrym ani śladu 😉