Jak obniżyć cholesterol ćwiczeniami?

Rate this post

Nie każdy może wie, że spadek poziomu cholesterolu o 10%, zmniejsza ryzyko zawału serca o 20% do 30%. Większość ludzi może szybko obniżyć poziom cholesterolu i bez konieczności stosowania leków. Proste strategie stylu życia mogą być bardzo pomocne. Nawet w ciągu trzech tygodni ludzie mogą obniżyć poziom cholesterolu średnio, o 23%, co przekłada się na spadek ryzyka zawału serca o 46-69%.

Zastanawiając się jak obniżyć cholesterol, należy stwierdzić, że podstawą jest zmiana nawyków żywieniowych i czynny wypoczynek poprzez ćwiczenia. Jeśli ludzie poważnie traktują obniżenie poziomu cholesterolu i dbają o swoje serce, starają się zrzucić nadwagę, co również poprawi stan zdrowia serca. Skuteczne okazuje się także naturalne oczyszczanie złogów z jelit (tutaj opisanie: http://bezerekcji.pl/czytelnia-zdrowia/ziola-oczyszczenie-jelit/). Regularne ćwiczenia mogą tylko nieco obniżyć poziom cholesterolu całkowitego i LDL, ale często wykonuje bardzo dobrą robotę, w połączeniu z zdrowym planem żywieniowym, pomagając zrzucić nadwagę, co może znacznie poprawić parametry cholesterolu.

Jak obniżyć cholesterol ćwiczeniami?

Wystarczy wyjść na 30-minutowy spacer przez większość dni w tygodniu, jest to świetny początek, ale dla optymalnego zdrowia i ochrony przed chorobami układu krążenia, warto wdrożyć takie ćwiczenia jak:

Ćwiczenia aerobowe

Codziennie, co najmniej 30 minut i optymalnie 60 do 90 minut, na przemian z umiarkowaną intensywnością. Jeśli ktoś nie ma zbyt wiele czasu to może przynajmniej zaplanować sobie 15 minut szybkiego spaceru rano, kolejne 15 koło południa, a kolejne 15 po obiedzie lub kolacji – to doskonała alternatywa.
Jeżeli ktoś boi się, że ćwiczenia mogą być szkodliwe dla jego serca, zawsze warto zaplanować spotkanie z lekarzem, aby mieć pewność, że posiada się dobrą kondycję do treningu sercowo-naczyniowego, który wzmocni cały organizm. Woda a usuwanie kamieni kałowych – przeczytaj, jak ważne jest picie wody.

Aby uzyskać odporność całego ciała trzeba wprowadzić pewną rutynę i chociażby 2-3 razy w tygodniu uprawiać aktywność fizyczną. Dobrym rozwiązaniem są ćwiczenia rozciągające, wykonywane codziennie w celu znacznego zwiększenia ogólnej elastyczności i zdolności do swobodnego wykonywania ćwiczeń. Dla rozciągania, wiele osób chodzi na zajęcia z jogi, jest ona cudownym sposobem na obniżenie złego cholesterolu.

Warto wiedzieć, że ćwiczenia stymulują enzymy, które pomagają przemieścić LDL z krwi (i ścian naczyń krwionośnych) do wątroby. Stamtąd cholesterol przekłada się na żółć (na trawienie) lub wydalanie. Im więcej wykonuje się ćwiczeń, tym więcej LDL z ciała znika.
Po drugie, ćwiczenia zwiększają rozmiar cząstek białka, które przenoszą cholesterol przez krew. Połączenie cząstek białka i cholesterolu nazywa się „lipoproteinami”, czyli LDL powiązany jest z chorobami serca.

Dokładnie, jak wiele ćwiczeń jest potrzebne, aby obniżyć poziom cholesterolu, jest nadal przedmiotem dyskusji ekspertów medycyny. Ogólnie rzecz biorąc, większość organizacji zajmujących się zdrowiem publicznym zaleca, co najmniej 30 minut dziennie ćwiczeń o średniej i intensywnej aktywności, takich jak chodzenie, bieganie, jazda na rowerze.




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

50 − = 43